Friday, April 10, 2009

REFLEKSI 5


Apakah cadangan dan pendapat anda bagi memperbaiki sukatan pelajaran yang terdapat dalam subjek Multimedia dalam Pendidikan Islam ini? Adakah ianya perlu diubah? Sekiranya YA kenapa dan bagaimana. Sekiranya TIDAK kenapa?


Pada pendapat saya, sukatan pelajaran yang terdapat dalam subjek Multimedia dalam pendidikan Islam sudah lengkap, bagus dan tidak perlu diubah. Cuma yang perlu dititikberatkan dan diambil perhatian oleh pensyarah adalah mengenai pengetahuan asas pelajar. Hal ini kerana pengetahuan asas pelajar tentang multimedia pastinya berbeza-beza. Pelajar yang mahir dalam penggunaan multimedia diberikan panduan manakala pelajar yang kurang mahir diberi penekanan dan tunjuk ajar yang lebih.


Saya mencadangkan agar subjek ini diteruskan dan dikemaskini mengikut peredaran teknologi semasa dengan mengambil kira pengetahuan sedia ada pelajar. Secara jujurnya saya kurang mahir dalam mengaplikasikan subjek ini, justeru peringkat pembelajaran dari senang ke sukar perlu digunakan oleh pensyarah agar subjek ini menjadi pengalaman pembelajaran yang menyeronokkan dan tidak membosankan.


0 comments:

Post a Comment